Szalánczi Péter testnevelő tavaly érkezett a gimnáziumunkba,
ahol nagyon hamar megkedveltette magát a diákokkal. Ettől a tanévtől új
szerepkörben is bemutatkozik, hiszen ő lett a rendészeti szakgimnáziumi
képzésbe bekerülő diákok osztályfőnöke. Szokták mondani, hogy minden
osztály olyan lesz, amilyen az osztályfőnöke. Ha elolvassuk Szőke Ármin
interjúját, nemcsak Peti bá'-t, hanem a 9.d-t is megismerhetjük egy kicsit.
Úgy tudom volt már osztályfőnök a Kossuth iskolában. Miben
lesz más egy kilencedikes osztály életét egyengetni?
Nyilván ez már nem általános iskola hanem gimnázium, azon
belül is egy szakgimnáziumi osztály. Merőben más lesz: több önállóságot várok
tőlük, mivel már nagyobbak, illetve azt szeretném, hogy hozzá tegyenek az iskola
életéhez minél többet. Próbáljanak meg részt venni a
programokon, a diáknapon és a hasonló rendezvényeken. Nem mellesleg a tanulásban is több önállóságot várok. Nem kicsik, nem fogom fogni a kezüket, önállóan kell intézni minden ügyes bajos dolgaikat.
Mi a célja az első közös évükben?
Hot Iron edzésforma |
Ez egy jó kérdés. Feltettem nekik osztályfőnöki órán egy
hasonló kérdést: "Azt szeretném év végére, hogy....", és be kellett
fejezniük a mondatot. Sokan azt írták, ami az én célom is, hogy jó kis közösség
legyünk, egy jó csapat, ahol nincs széthúzás, próbáljuk a dolgokat
megoldani, közösen gondolkodni, és ahol mindenki jól érzi magát. A lehetőségek
szerint, hozzák ki magukból a maximumot: tanulásban, hitéletben és
mindennel kapcsolatban. Ha mindenki hozza a saját maga maximumát, és egy jó
közösségben tudunk dolgozni, akkor ennél több nem kell szerintem.
Mi az, amiben osztályfőnökként többet tud adni, mint csupán
szaktanárként?
Egy osztályfőnök másabb, ő azért sokkal mélyebb viszonyt
ápol az osztályával, mint tanárként a tesi órán résztvevő gyerekekkel. Itt többrétű
a dolog, nem csak azt kell megtanítani nekik, hogy testnevelés órán hogyan kell
viselkedni, mik a feladatok vagy felkészíteni őket a megfelelő dolgokra, hanem
kicsit a lelkületet is látni kell, bele kell menni jobban a magánszférába és az
osztályközösségbe. Tehát egy kicsit összetettebb feladat, de reméljük nem lesz
ezzel gond.
Mesélne nekünk arról, hogy mit csinál amikor épp nem tanít?
Tesitanárként a sport megszállottja vagyok. Gyerekkoromban
labdarúgóként képzeltem el a jövőmet, de mára ez már kimerül szurkolásban és
mint lelkes edző próbálom pallérozni a gimnázium csapatát. Akikre mellesleg
nagyon büszke is vagyok, hiszen tavaly a Fair play cup megyei döntőjében
bronzérmet szereztek. Tehát a labdarúgás szeretete megmaradt hobbi szinten és
ha időm engedi részt vállalok egy baráti alapon szerveződött kispályás
labdarúgó csapatban. Ezen kívül is sportolok, jelenleg azokat a sportokat részesítem
előnyben, ahol magamat és nem másokat kell legyőzni. Szeretem kitolni a saját
határaimat, ezért most az új kedvencem a futás, abból is a hosszútávú. Múlt
szombaton futottam le életem első félmaratonját Szigligeten, ami hatalmas
élmény volt és egy óriási kihívás. Idén már több futó-akadály versenyen is
részt vettem: a Spartan race mindkét magyarországi versenyét teljesítettem és
készülök a harmadik, egyben utolsó megmérettetésre, ami a három közül a
legnehezebb lesz, hiszen 21 kilométer és 35 akadály vár a versenyzőkre. Mindez
Eplényben, több száz méteres magasságkülönbséggel. Az iskola után pedig minden
nap edzést tartok, egy úgynevezett Hot Iron edzésformát népszerűsítek. Ez egy
súlyzóval végzendő csoportos erő állóképességi edzés, ami nagyon népszerű most.
Jelenleg ez tölti ki a szabadidőmet, de decembertől átadom magam a családomnak,
hiszen már nagyon várjuk a párommal a születendő kisgyermekünket. Úgyhogy
2018-ban új hobbi elé nézek...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése