Felhőtlen jókedv, izgalom, sosem látott kiélezett küzdelem, sok-sok néző. Mindezek együtt jellemezték az idei Csömöte Csörtét, a bejövő osztályok diákjainak versenyét péntek délután, a gimnázium udvarán. Olvassátok el szöveges beszámolónkat, melyből megtudhatjátok, milyen küzdelmek árán sikerült a 9.c-nek elnyerni a legjobb bejövő osztály címet!
Az első óra előtt a végzős diákok hívására az előző napi esőzés miatt a vizes kézilabdapályán gyülekeznek a "csömöték". A szervező tizenkettedikesek leellenőrzik az öltözékeket, és filctollal X-et rajzolnak azok homlokára, akik ruháját hiányosnak vagy nem megfelelőnek találják a kiíráshoz képest. Az első szünetben már próbatételek várják a csömötéket: békaszökdelésben és talicskázva kell teljesíteniük 1-1 kört az udvaron.
A második szünetre gyakorlatilag teljesen felszárad a kézilabdapálya, ahol a már hagyományos cipődobálás következik. Kinek-kinek a saját cipőjét kell minél hamarabb megtalálnia és újra felvennie, miután jó messzire elhajíttatják velük a végzősök.
A harmadik szünetben CSÖMÖTE CSÖRTE feliratú karszalagokat kell gyűjteni az udvaron. Természetesen egyik szünetben sem marad el a Kécskei Pallérozón betanult flashmob tánc. Az alaphangulat tehát már megvan a délutáni versenyhez.
A második szünetre gyakorlatilag teljesen felszárad a kézilabdapálya, ahol a már hagyományos cipődobálás következik. Kinek-kinek a saját cipőjét kell minél hamarabb megtalálnia és újra felvennie, miután jó messzire elhajíttatják velük a végzősök.
Első körben a ruha stílusához passzoló zenés-táncos produkciókat nézzük meg: a 9.b vámpírjai, a 9.d amerikai focistái és pom-pom "lányai" (nem kis derültséget okoznak a lányoknak öltözött fiúk), majd a 9.c koboldjai és a 7.a tündérei nyűgözik le a közönséget a profi koreográfiákkal.
Az utcai feladatokat már Tóth Csenge, 12.b osztályos tanuló sorolja a bátor jelentkezőknek. Első kihívásként 20 perc alatt az utcai járókelőkkel kell minél több szelfit készíteni mobiltelefonnal. (A fotókból készült videók megtekinthetők YouTube-csatornánkon: 7.a, 9.b, 9.c, 9.d) A második feladatot annak a "szerencsésnek" kell elvégeznie, aki egy kék borítékot talál az ülőalkalmatossága alatt. A borítékban található 1.000 Ft-ból minél több és választékosabb ajándékot kell vásárolni a zsűri tagjainak.
Cserei Anna 12.a osztályos tanuló a már hagyományos folyosói tablókkal kapcsolatos kérdésekhez kér 2-2 tanulót osztályonként. A tíz helyes válasz megtalálása mellett itt is számít a gyorsaság.
A vetélkedőből természetesen nem maradhat ki az új osztályfőnökök tesztelése sem. Furfangosabbnál furfangosabb kérdésekre kell válaszolniuk az osztályuk tanulóival kapcsolatban: "Hány tanulónak van legalább 40-es lába a 9.c-ben?", "Hány tanuló nem járt még a Balatonon a 9.b-ből?", "Hányszor van egy héten a földszinten órája a 7.a osztálynak?", "'Hány tanuló bal kezes a 9.d-ben?", stb.
Közben a gimnázium új tanárainak is jut feladat: Bányainé Schleisz-Bognár Viktória testnevelőnek és Ferencz Gabriella matematika-biológia szakos tanárnőnek megadott szavakból kell verset írni.
Elérkezik az ügyességi feladatok ideje. A lufiborotválásban a 9.d a király, az újságpapíron táncolásban a 9.b, a pudingetetésben a 7.a, a lisztfújásban pedig a 9.c a nyerő. A kézilabdapálya kerületének gyufaszállal való lemérésében a 9.b osztály tanulójának tippje van a legközelebb a valósághoz. Gondoltátok volna, hogy 2886 gyufaszálat lehetne körbepakolni a pálya körül? A legjobb "arcos kekszevő" egy sárga, a leggyorsabb dobozos üdítő kiegyensúlyozója egy kék versenyző, míg a vizeslufi-dobálásban egy piros páros bizonyul a legjobbnak.
Miközben a zsűri lepontozza az utcai és tablós feladatokat, Viki néni és Gabi néni versei osztatlan sikert aratnak.
Én, ... ,
kis csömöte fogadom,
hogy az eskü minden pontját betartom.
A házi feladatot mindig időre lemásolom.
A folyosói ügyeleteseket kávéval kínálom.
A mobiltelefonomat csak a hátsó lépcsőházban használom.
A tantermi padokra csak szépet rajzolok.
A folyosói szekrényben bűzös zoknit nem tartok.
Orvosi igazolást és templomjárót csak ritkán hamisítok.
A wc-ben a csempére nem, csak a falra írok.
A kávéautomatát nem rugdosom nagyon,
lehetőség szerint csak kicsit oldalba vágom.
A dolgozatírástól nem félek, mindig tisztességesen csalok,
a puskáimra a tolltartómban vigyázok, míg meg nem halok.
A tesi órákat csak szülői felmentéssel lógom el,
a tömbfutást pedig biciklivel csalom el.
A takarító néniknek délután szívesen segítek,
a pad aljára száradt rágókból kis várat építek.
Berci bácsitól átveszem a munkája legjavát:
sövényt nyírok és füvet is, ha kell egész télen át.
Szüleim e-napló jelszavát megváltoztatom,
az ellenőrző könyvemet pedig direkt elhagyom.
A kötelező olvasmányokból készült filmeket megnézem,
a könyvtárhoz vezető utat csak térképről ismerem.
Végezetül a gimnázium nagyon nagy udvara,
tanári kara és diákserege előtt esküszöm,
hogy ezen esküpontokat
legalább a mai nap végéig igyekszem betartani.
4. helyezett a 9.b osztály 148 ponttal,
3. helyezett a 9.d osztály 151 ponttal,
2. helyezett a 7.a osztály 153 ponttal,
és...
1. helyezett a 9.c osztály 156 ponttal.
A délután nem múlhat el a flashmob tánc nélkül, melyet ezúttal négyszer egymás után, négy különböző irányba kell eltáncolnia a bejövő osztályok diákjainak.
Hamarosan érkezünk a videós összefoglalóval,
addig is idézzétek fel a pénteki nap emlékeit Szabó Niki 422 fotójával!
Katt a képre!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése