2018. március 3., szombat

Zenélni jó! - CITERA

Tavaly novemberben hegedűs lányokat mutatott be a gi-MI-blog, ezúttal Kiss András László 8.a osztályos tanulót faggattuk a "Zenélni jó!" sorozatunkban. Andris citerázni tanul a Weiner Leó Zeneiskolában Olgyay Gábor zenetanárnál. Szöllősi Kitti interjúja után még egy videót is megtekinthettek róla citerázás közben.

Honnan jött az ötlet, hogy elkezdj citerázni? Miért pont ezt a hangszert választottad? 
Mivel a bátyám citerázott és tetszett, ezért gondoltam én is elkezdem és ezért választottam.

Honnan jött a zene iránti szereteted? 
Amióta meghallottam a zenét, azóta átjár. Nem bírnék meglenni nélküle.

Megfordult a fejedben, hogy más hangszert válassz vagy már "első látásra szerelem" volt? Szeretnél még másmilyen hangszeren is tanulni?
Igen, párszor, ezért is kezdtem el gitározni.

Mit köszönhetsz a zenének, a zeneiskolának és a hangszerednek?
Én csak annyit köszönök, hogy van egy jó tanárom, akivel jóban vagyok és hogy erre megtanított.

Mesélnél egy kicsit a hangszerről? Mit kell róla tudni?
A citera egy nagyon egyszerű népi hangszer. Játszani sem túl nehéz, hiszen akkor nem maradt volna meg.
Szerinted mikor érdemes elkezdeni hangszeren tanulni? (És citerán?) Szerinted lehet valaki túl öreg vagy túl fiatal ehhez?
Szerintem akkor érdemes elkezdeni, amikor jónak látjuk, hiszen bárki bármikor beleszerethet a zene világába. Ilyen az én szememben nincs, hogy "túl öreg". Fiatal pedig végképp nincs.

Ha befejezted az iskolát, szeretnél egy saját hangszert? Megmarad hobbinak vagy esetleg nagyobb terveid is vannak a zenével kapcsolatban?
Már van saját hangszerem, a bátyámnak hála. Nagyobb tervem nincs, de amióta citerázok, arra gondoltam, hogy egyszer készítek én is egy dalt, de ehhez azóta se kezdtem hozzá.

Van valami egyéb hobbid?
Hobbijaim vannak, mégpedig - elég fura, de - Thai Box-olok (nem verseny szinten) és kosárlabdázok.
Van kedvenc darabod? Miket szeretsz játszani?
Sajnos én egy olyan személyiség vagyok, aki nem azt nézi hogy melyik a legjobb a sok közül, hanem hogy jó-e egyáltalán. Én nem pakolom sorrendbe a dalokat, csak hallgatom, amelyiket jónak tartom. Ezek általában népdalok, de van, hogy modernebb zenéket is átír citerára a tanár úr.

Milyen egy citera óra?
Egy citera óra annyi, mint: szórakozás, zenélés, jókedv és utána relaxáló csend hazafelé menet.

Zárásként tekintsétek meg az alábbi videót Andrisról, 
melyen Fehér-Deák Józseffel a legutóbbi zeneiskola fellépésükön szerepel:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése