2018. március 6., kedd

Mindenki Ibolya nénije

Álmos, szürke reggelen, amikor belépsz az iskola épületébe egy kis ablakon mosolygós arc kukucskál feléd. Igen, megint egy újabb hosszú sulis nap, megint egy újabb feladatokkal és kihívásokkal teli 6, 7 vagy 8 óra következik, de ettől a kedves fogadtatástól rögtön vidámabb színben látjuk a világot. Módra Józsefnével, mindenki Ibolya nénijével készített interjút vendégbloggerünk, Bagota Mercédesz 9.c osztályos tanuló. Ismerkedjetek meg iskolánk egyik portásával, akinek mosolyán túl emberséget és rengeteg szeretetet találhattok! 

Mióta dolgozik az Arany János Református Gimnáziumban? 
11 éve dolgozom itt. Először takarítóként vettek fel, aztán egy egészségügyi probléma miatt (megműtötték mindkét csuklómat) már nem bírtam úgy használni a kezeimet, ahogy arra szükség lett volna a takarításhoz. Suba Lajos igazgató úrtól, az akkori vezetőtől kaptam a lehetőséget, hogy Dobos Józsefné helyett én legyek a portás. 

Mi a munkaköre pontosan? 
A gimnáziumba érkező külsősök fogadása, irányítása, a beérkező telefonhívások továbbkapcsolása, a diákok ellenőrzése, a reggeli későktől elvenni az ellenőrzőket, a kilépő cédulák begyűjtése, csengetés beállítása, felügyelek a rendre és figyelemmel követem a gimnázium bejáratainak kamerafelvételeit és még sorolhatnám. Ha van valami olyan rendezvény az iskolában, amihez segítséggel hozzá tudok járulni, nagyon jó szívvel teszem bármikor, a szombatot is beleértve. 

Mi a legnehezebb a munkájában? 
Ez inkább mentális figyelmet igényel és figyelmességet. Kötelességtudóan kell hozzáállni, de nem tartom nehéznek, mert szeretem csinálni.
Mit szeret a legjobban a munkájában? 
Őszinte leszek: nagyon szeretem amikor a diákok csengőszó után kis turpisságokkal megpróbálnak reggelente bejönni, de mindig észreveszem. Nekem is vannak gyerekeim, tehát tudom kezelni. Ezek a vicces dolgok tetszenek a legjobban az egészben. 

Milyen a viszonya a diákokkal és a tanárokkal? 
Én úgy érzem, hogy jó viszonyban vagyok diákokkal és tanárokkal egyaránt. Bármiben fordulnak hozzám, megpróbálok segíteni. A legjobb tudásom szerint, mint gyerekeimet vagy unokáimat, mert már mondhatom ezt, úgy látom el tanáccsal őket. 
Meséljen kicsit magáról!
1958. november 22-én születtem Erdélyben, Székelyudvarhelyen. Ez a székesség anyavárosa, ez azt jelenti, hogy a lakosság már akkor nagyobb volt, mint Nagykőrös. 60.000 fősre kell gondolni, ez egy nagy kiterjedésű, nagyon szép székely város. Javaslom mindenkinek, akinek lehetősége van, hogy elmenjen egyszer oda. Vendégszeretetből nincs hiány. Ott születtem, ott nőttem fel, az anyai nagyszüleim neveltek fel, mert így adódott a családi helyzetem, és csak 1999-ben kerültem Nagykőrösre. Lehetett volna akár Gödöllő is, mert ott vannak a fiaim. Két nagyfiam van: egy 40 és egy 38 éves. Valahogy Kőrösre kerültem, megtetszett a város, és itt maradtam. 

Milyen tanulmányokat folytatott és hol dolgozott korábban? 
8 osztályos végzettségem van, ezután elvégeztem a kétéves textilipari szakközépiskolát, majd mikor már családom volt, megvolt mindkét gyerekem, akkor a kétéves egészségügyi technikumot. Székelyudvarhelyen, a szülővárosomban egy nagyon nagy textilipari vállalatnál dolgoztam 15 éven keresztül, a festödében. Utána 6 éven keresztül másodtitkári állásban kasszásként tevékenykedtem. Ez összesen 21 év volt egyben ennél a gyárnál. Majd, mint mindenhol a kommunizmus idején, bezárt a gyár. Utána megpróbálkoztam az egészségügyi végzettségemmel elhelyezkedni, de rájöttem, hogy az nem az én területem. Lelkileg hosszútávon nem bírtam az egészségügyben, és akkor eljött az a pont, amikor nem találtam elég stabil dolgot magam körül. Egy panzióban voltam 3 évig mint szakács, és aztán eljöttem ide Nagykőrösre. 

Nagykőrösön csak a gimnáziumban dolgozott? 
Sajnos akkor még nem vettek fel, mert olyan volt a politikai helyzet, hogy romániai magyarként 2006-ig nem dolgozhattam bejelentett munkahelyen. Ekkor elhelyezkedtem egy ceglédi multicégnél, de rájöttem 3 hónap után, hogy nem kapok fizetést és nem vagyok bejelentve hivatalosan, így kiléptem onnan. Utána 1 évig alkalmi munkát végeztem, fóliákban dolgoztam, meg mikor hol találtam munkát. Utána bekerültem ide a gimnáziumba és azóta is itt vagyok.

Mivel szeret foglalkozni szabadidejében? 
Keresztrejtvényeket fejtek, esténként olvasni szoktam és van egy hobbim: vállalok sajtostallér sütést fizetéskiegészítésként. Mivel egyedül élek, szükség van rá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése