2018. március 7., szerda

Sportolni jó! - MAZSORETT

Sportolni jó! sorozatunk ötödik részében egy szokatlan sportágat mutatunk be nektek, ez pedig nem más, mint a mazsorett. Aki pedig elkalauzol minket a botforgatás világába: Polgár Zsóka 9.c osztályos tanuló. Szőke Ármin interjúja.

Kérlek, mutasd be magad néhány mondatban! Hogy érzed magad a gimiben?
Nagykőrösi lány vagyok, van három húgom. Szeretek a mazsoretten kívül olvasni és zongorázni. Sokféle sportágat kipróbáltam már. Eleinte kicsit aggódtam, hogy milyen lesz a gimi, de nagyon megkedveltem, tetszenek a programok is.


Mi is az a mazsorett?
Eredetileg egy olyan szórakoztató műfaj, amelyben a menetelő, botforgató lányok fúvószenei fesztiválokon, menetfelvonuláson a zenekar előtt táncol. Botforgatás közben pedig különféle koreográfiákat mutatunk be. Igazából én a mazsorettnek egy továbbfejlesztett változatát űzöm, a neve Baton Twirling. Ebben sokkal több az akrobatikus elem.

Mióta űződ ezt a szokatlan sportágat?
Még az általános iskola alsó tagozatában kezdtem, ennek már hét éve. 


Hol lehet kipróbálni, hol tartják az edzéseket?
Nagyon sok városban, községben megtalálható. Én Zagyvarékasra járok edzésekre. Ez egy kisebb község Szolnok mellet. 

Mesélnél egy kicsit egy edzésről, hogy zajlik általában?
Az edzések elején nyújtunk fél órát, aztán átvesszük a botforgatásokat és tanulunk új elemeket. Majd ha ezzel kész vagyunk eltáncoljuk a már betanult koreográfiákat, főleg azokat, amikkel versenyre vagy fellépésre készülünk. 


Miért éppen ezt a mozgásformát választottad? Mit szeretsz benne?
Az egész úgy kezdődött, hogy másodikos koromban elővettem a már szétszerelt kiságyam rácsát és azt kezdtem el forgatni. A következő évben pedig elvittek egy edzésre a volt iskolámban. Tetszik az, hogy nem mindennapi és csak egyszerűen imádom. 

Kinek ajánlod?
Aki elég kitartó, bírja a fájdalmaés a monotóniát. Volt, hogy nyáron tanultam az egyik elemet és a kulcscsontom majdnem eltört. Persze nem zárhatjuk ki azt sem, hogy a fejünkre esik a bot, esetleg letöri a körmünket.


Milyen sikereket értél el eddig? Hogy néz ki egy verseny?
Országos bajnok lettem két versenyen is Dream Dance Mazsorett és Tánc csoporttal, és a csapatommal nemzetközi bajnokok vagyunk. Ha egy szóban össze akarjuk foglalni, akkor egy kész bolondokháza. Több ezer jelentkező van az országból, sőt külföldről is jönnek. Mindig nagyon jó a hangulat, ellenfeleinket barátként fogadjuk. A produkciók díjazása korcsoportonként történik, de azt is figyelembe veszik, hogy milyen eszközökkel lépünk fel (pom-pom, bot, zászló, szalag). A legjobban a végén az össztáncot várjuk, ami már a felszabadult bulizásról szól. 


Mik a céljaid a jövőbe tekintve?
A gimi elvégzése után szeretném elvégezni Debrecenben a Twirling oktatói képzést, mert az álmom, hogy a későbbiekben ezzel foglalkozzak.


További sikeres munkát kívánunk!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése