2018. március 22., csütörtök

Határtalanul!

A Határtalanul! program a Kárpát-medencei diákok magyarlakta területekre irányuló tanulmányi kirándulását támogatja. Ennek keretében 2017 októberében Szászrégenből érkezett hozzánk egy 35 fős diákcsoport 4 felnőtt kísérővel. Gimnáziumunk 9.a osztálya, Bálint Zoltánné osztályfőnök vezetésével, pedig március közepén visszaadta a látogatást, és négy napot Erdélyben töltött. Az osztály fényképes beszámolója a TOVÁBB-ra kattintva olvasható!
A Határtalanul program keretein belül utazhattunk el testvérvárosunkba, Szászrégenbe, ahol 4 napot és 3 éjszakát töltöttünk. A pályázatunk címe „Irodalmáraink határon innen és túl.” Az Erdélyből érkező diákok és tanárok 2017. októberében Arany Jánoshoz kapcsolódó programokon vehettek részt és ismerhették meg jobban a költőt. Mi Wass Albert, Kemény János és az Erdélyi Helikon köré kiépített programokon vettünk részt.
Az első nap megtekintettük a Királyhágót és onnan egyenesen Szászrégenbe mentünk, ahol nagy örömmel köszöntöttek bennünket. Az este folyamán volt lehetőségünk megismerni egymást különféle programokon keresztül.
Második nap városnézésen voltunk, találkoztunk a város alpolgármesterével, és még a városi gimnáziumot is megnézhettük. Délután a március 15-i megemlékezésen vettünk részt, ami két részből állt: az első fele kora délután zajlott, ahol fúvós zenekarral és szavalásokkal emlékeztük meg, megkoszorúztuk Petőfi Sándor mellszobrát. A második felében a művelődési házban láttunk csodálatos irodalmi előadásokat és néptáncos bemutatókat.
Harmadik nap körbejártuk Székelyföld egy részét. Felfelé menet a hegyen megálltunk hógolyózni egy kicsit. Ennek a túrának a keretein belül elmentünk a szép és kanyargós Békás szoroshoz, a Gyilkos tóhoz, mely látogatásunk alatt sajnos be volt fagyva. Továbbá ellátogattunk Szovátára, ahol megtekintettük a Medve tavat, mely híres magas sótartalmáról. Ezt a túrát a szászrégeni diákokkal és tanáraikkal együtt tettük meg.
Utolsó nap betekintést nyertünk a három éve visszaszolgáltatott Kemény kastélyba. A körbevezetést maga a tulajdonos, Kemény Géza, Kemény János unokája tartotta és megismertette velük a kastély történetét. Mesélt nekünk az Erdélyi Helikon megalapításáról és munkásságáról is. A kastély udvarában megkoszorúztuk Wass Albert, Kemény János és az Erdélyi Helikon emlékművét.
Ezek után elbúcsúztunk vendéglátóinktól és elindultunk haza, Nagykőrösre.

Ezúton is szeretnénk köszönetet mondani kísérőtanárainknak: Bartusné Tóth Nóra és Kocsis Szilvia tanárnőknek, osztályfőnökünknek, Bálint Zoltánnénak és a szászrégeni tanároknak, hogy lehetővé tették nekünk ezt az élményt. Továbbá az államnak, hogy meghirdették a Határtalanul pályázatot.

Minden osztálynak ajánlani tudjuk, mert sok élménnyel és emlékkel gazdagodhatnak a programok során.

9.a osztály

További képek a gimnázium facebook oldalán: KLIKK IDE!