2018. május 31., csütörtök

Szeleczki Dávid: "Imádtam a gimit!"

Szeleczki Dávid, gimnáziumunk egykori tanulója jelenleg a Jaggers frontembere. A rock az élete, a színpad a lételeme. Azt csinálja, amire mindig is vágyott. Hamarosan Nagykőrösön is láthatjuk őt fellépni, hisz bandája június 22-én, a Möggyfesztivál nyitó koncertjét adja. Nemcsak a 2013-as ballagása óta eltelt időszakról, hanem Megasztáros múltjáról, musical-szerepeiről és hobbijáról is kérdeztük interjúnkban.
6 éves korod óta lépsz fel színpadokon. A Megasztár után a könnyűzene mellett a színház világában is megmerítkeztél. Majd rockerként már csapatban láthatott a közönség az X-Faktorban. Most pedig már csapatoddal, a Jaggersszel egyre nagyobb közönséget hódítotok meg magatoknak. Ezt az utat képzelted el magadnak gyerekként?
Még nem értem el oda, ahova a gyerekként megálmodott jövő szerepel, de szerencsére jó úton haladok. A Megasztár után nagyon sok fellépésem volt az országban, és 1-2 szomszédos országban. Ezután (vagyis eközben) a színház következett, ahol különböző darabokat rendezett meg a bátyám és vittük vele színpadra. Most pedig a Jaggers zenekarommal haladunk szépen előre. Koncertek, fesztiválok, versenyek, pályázatok. Szeretem, ha pörgés van, nincs megállás és 1 szabadnapom sincs.
Szalagtűző ünnepélyen
A gimnáziumot 2013-ban fejezted be. Milyen emlékeid vannak a gimis időszakról?
Imádtam a gimit! Mai napig visszasírom néha, hogy legalább csak 1 napra hadd menjek vissza. Mindenre nagyon szívesen tekintek vissza: kampánynap-diáknap, érettségi, imádott Tők János osztályfőnökünk, a véget nem érő tömbfutások, az osztálytársakkal kialakított barátságok, tanárok, tanórák, az emlékezetes és vicces sztorik. Egyszóval minden.

2010-ben a Megasztár 5. szériájában a 7. döntőig meneteltél. Mi mindennel gazdagodtál a műsornak köszönhetően?
A Megasztár után leszerződtem egy manager irodával és rengeteget jártam fellépni az országban és a környező országokban. Megjelent a Miért pont én c. dalom, amihez videoklipet is készítettünk. Ezután dolgoztam más zeneszerzőkkel és DJ-kel is együtt. Nagyon sokat tanultam ebben az időszakban. Tapasztalatot szereztem zenei, színpadi és dalszövegírás téren. 
Szalagavató tánc
A gimnázium után a gödöllői Szent István Egyetem mérnöki szakára jelentkeztél. Ez kicsit meglepő a művészi szárnypróbálgatásaidat látva.
Az SZIE-re jártam 3 évig. Mikor leérettségiztem, nem tudtam mi szeretnék lenni. Megtaláltam véletlen ezt a szakmát és egyszerűen megtetszett. Nagyon érdekesnek találtam, és érdekelt is az egész egyébként. Tanultam sok mindent, de amiket nagyon szerettem az az informatika, matek, fizika, kémia, műszaki rajzok, hidraulikus, pneumatikus rendszerek voltak. Robotika felé szerettem volna szakosodni az elején, de úgy döntöttem 3 év után, hogy ez nem az én pályám és otthagytam. Ezután vállalkozóként dolgoztam Budapesten.

Tagja vagy a Nagykőrösi Ifjúsági Musical Színpadnak. Legutóbb idén januárban „A walesi bárdok” előadásban láthatott a közönség a kulturális központban. Lehet már tudni, hogy mi a következő nagy dobása a társulatnak? 
Nem tudom, hogy mi lesz az új darab. Sajnálatos módon nem tudok már járni ezekre a próbákra, mert nincs már rá elég szabadidőm. Pesten dolgozom, és van két zenekarom. Ezek mellett sajnos nagyon ritkán tudok Nagykőrösre lejárni.
Babanapon a 12.b
Ha nincs a színház, nincs a zenekar sem. Hisz a blues és rock’n’roll számokat játszó abonyi Crossroads zenekar egy musicalben szúrt ki magának… Kérlek, mesélj erről egy kicsit!
Igen, egy színtársulatos barátom abonyi és ő kérdezte meg, hogy lenne-e kedvem elmenni, mert éppen énekest keresnek. A Jaggers tagjai is láttak már 1-2 darabban és felvették velem a kapcsolatot. Ha nem lett volna színház, nem tudom hogy találkoztunk volna, de a sors úgyis összehozott volna minket.

Beneveztetek az X-Faktorra. Azt kaptátok a műsortól, amit reméltetek?
Persze, természetesen megérte jelentkezni. Az elején én nem is szerettem volna menni, de a többiek rávettek és a végén jól jött ki. Rengeteget tanultunk a műsor alatt. Sok tapasztalatot szereztünk és nagyon sok kapcsolatot építettünk, ami ehhez a szakmához elengedhetetlen.
A ballagáson Szűcs Lilivel
Azóta is folyamatosan megmérettetitek magatokat. Legutóbb a balatonboglári Légrádi Antal XXI. Tehetségkutató Rockfesztiválon harmadik helyet szereztetek, ráadásul te elnyerted az „ÖRÖM A ZENE - Újfalusi Gábor díjat” kiemelkedő zenei tehetséged elismeréséül. A szakmai díjak vagy a közönség visszajelzése motivál jobban?
Igen, járunk versenyekre is. Itt elhoztam ezt a díjat, aminek nagyon örültem, hiszen nagyon nagy nevek voltak a zsűriben, mint Temesi Bertalan és a zsűrielnök, Andrásik Remo. Természetesen a szakmai díjak is motiválnak nagyon, hisz egy visszajelzést kap az ember, hogy amit csinál az jó. A közönség is nagyon motivál, mert ha elmegyünk egy koncertre és éneklik veled együtt a saját szerzeményeid az egy hihetetlen jó érzés és szintén egy visszajelzés, hogy amit csinálsz azt szeretik.

Tavaly ősszel kihoztatok egy EP-t a Jaggersszel. A korábbi klasszikus rock után most egy modernebb zenei világ felé indultatok el. Mesélj erről és a három dalról (Szeretnélek, Félárnyék és Szakadék), mely a kislemezen szerepel!
Kihoztuk januárban a kislemezt Szeretnélek címmel. Nálunk a dalírás úgy folyik, hogy a gitárosunk, Pető Bence hoz egy alapötletet, azt próbán kibontogatjuk és mindenki beleteszi a maga kis világát, majd a már szinte kész dalra megírom a dalszöveget. A Szeretnélek arról szól, hogy a szerelem jó dolog, de van benne sérelem is, és kicsit félek az újrakezdéstől. Tehát a dalszöveg szerint „Szeretnélek, de mégsem”. A Félárnyék című dal igazából arról szól, hogy élni kell, úszni az árral, és nem félárnyékban maradni. A Szakadék pedig úgy született, hogy bármilyen rossz dolog is történt velünk és a padlóra kerültünk párszor, akkor fel kell állni annyiszor, amennyiszer kell és harcolni tovább, küzdeni az álmaidért.  
Jaggers
A kislemez producere Nóniusz Gábor volt, aki szintén nálunk végezte a gimnáziumot. Milyen volt a közös munka vele?
Gabi egy hihetetlen jó ember és nagyon ért a munkájához. Elvittük hozzá ezt a 3 dalt és félszavakból megértettük egymást, hogy mit is szeretnénk ezekből kihozni. Nagyon jó producer és nagyon jó volt vele együtt dolgozni.

A címadó számhoz klipet is forgattatok, melyet Hindmost (Kollár Szabolcs) készített. Milyen a fogadtatása?
Mikor készen lettek a dalok, gondoltuk, hogy kell videoklip is. Legyen a Szeretnélek. Kollár Szabit kértük fel erre a munkára. A forgatás nagyon jó hangulatban telt. Az abonyi próbatermet alakítottuk ki úgy, hogy ott tudjuk megcsinálni. Black box, fények, kamerák. A dalfelvételeket és a videoklipeket is saját költségvetésből csináljuk. Az első videoklipes dalunk a Bandáztunk volt, ami később lekerült youtube-ról, ugyanis úgy gondoltuk, hogy maradjon fent csak a Szeretnélek kislemez anyagunk.
Marad időd más hobbira is a zenélés és dalszerzés mellett?
Szerencsére mondhatom azt, hogy nagyon jó úton haladok az álmaim megvalósítása felé. Most a Jaggers mellett van egy új zenekar, ami június végén lép majd nagyközönség elé és akkor tudok róla többet mondani. Munka és két zenekar mellett sajnos másra már nincs nagyon időm, de nem is bánom. Majd meghozza a gyümölcsét a sok munka.

Hamarosan Nagykőrösön is láthatjuk és hallhatjuk a Jaggerst, hisz június 22-én a Möggyfesztiválon léptek fel. Mire készüljön, aki kilátogat megnézni a koncertet?
Egy 60 perces új műsorra lehet számítani. A nagykőrösi közönség tavaly is láthatott bennünket, az egy évvel ezelőtti műsor kicsit megváltozott és azzal lépünk majd színpadra. Várjuk nagyon és reméljük a közönség is. Rockolunk egy nagyot majd!

Sok sikert kívánunk Neked és a Jaggersnek a továbbiakban is!
Jaggers

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése