2018. május 17., csütörtök

Papp Ancsa - Út a gimnáziumtól a Csillagvirág Klinikáig

Fotó: Nász Nikolett
Papp Annamáriát (Ancsát) manapság nap, mint nap láthatjuk a televízióban, hisz a Jóban Rosszban című sorozatban Krasznai Ágnes nővért alakítja. Hihetetlen, hogy mennyi minden történt vele, mióta leérettségizett gimnáziumunkban. Hamarosan Nagykőrösön is láthatjuk őt fellépni, hisz a Music Szellectionnel június 3-án, a gyermeknapon szerepel majd. A 2004-es ballagása óta eltelt időszakról, fellépéseiről, színpadi és filmes szerepeiről, jótékonykodásról is beszélgettünk a vele készült interjúban, de felelevenítjük az iskolánkban töltött élményeit is.
Milyen érzés egyre népszerűbbnek lenni? Érzed már a napi sorozattal járó felhajtást? Felismernek már az utcán?
A népszerűség szerintem nem egyenlő az ismertséggel. Főleg azért mondom, mert ugye a szerepem szerint pont hogy negatív figuraként vagyok jelen a sorozatban. Ennek ellenére rengeteg helyen felismertek már. Akár egy kisboltban, vidéki fellépésen, a majálison a Városligetben, de még Tapolcán is kirándulás közben. Bár hozzá kell tennem, hogy az Argo2 című mozifilm „tigristank-menyasszony” jelenete egyelőre még mindig viszi a prímet nézettségben. 
Fotó: Nász Nikolett
Mikor jártál utoljára Nagykőrösön?
Hivatalosan április 11-én a Városi szavalóversenyen zsűrizni, családilag pedig két hete egy születésnap alkalmával. Azért ahogy időm és a munkabeosztásom engedi, haza-hazatérek, esetleg egy vasárnapi istentisztelet látogatással egybekötve.
Hogy emlékszel vissza a gimnáziumi évekre?
Nagyon szerettem azokat az éveket. Tulajdonképpen azokkal a fellépésekkel tettem meg az első lépéseket a szakmám irányába. Csak hálával tartozom az égnek, hogy családias környezetben bontogathattam a szárnyaimat, olyan tanárok segítségével, akik fontosnak tartották a tehetséggondozást: Végh Tiborné Marika néni, Szolgáné Molnár Katalin, Sári Zoltán, Szokonyáné Berecz Eszter, Péntekné Szilágyi Aranka, Palainé Zubány Anna, Sági Monika, Mari László. Ebből a sok névből is látszik, hogy milyen sok tantárgyból gondolták azt, hogy nekem érdemes lenne azzal magasabb szinten foglalkozom. Végül a színészet tulajdonképpen mindet ötvözte. Az énekkarral a János vitéz című darabot játszottuk, s benne én voltam Iluska, ekkor döntöttem el igazán, hogy később a színi pályával szeretnék foglalkozni.
A szalagavatón 2004-ben Tamás Péterrel, Rátóti Jánossal, Körtvélyesi Attilával
Van olyan érték, amit az itt töltött évek alatt kaptál és ma is hálás vagy érte?
Az előbb említettem a tehetséggondozást. Talán ez nagyon nagy erőssége a gimnáziumnak. Szerény körülmények között nevelkedtem, nem volt pénzünk arra, hogy egy-egy tábor teljes összegét kifizessük. A gimnázium ebben is segítséget nyújtott. Imádtam az SDG tábort, a Talentum tábort, és a Tisza-túrát is Molnár Attila tanár úrral.
A gimnázium után elvégezted a Shakespeare Színművészeti Akadémiát. Milyen lehetőségek találtak meg eközben, majd ezután?
Már másodikos koromban a Budapesti Kamaraszínház Médeia című darabjában játszhattam Töreky Zsuzsa és Cs. Német Lajos mellett, majd végzősként az 56 csepp vér című rockmusicalben kaptam szerepet, melyet a Papp László Sportarénában mutattunk be, s később mozifilm is készült belőle. Miután végeztem az iskolában, az M1 tehetségkutató műsorába kerültem be, A Társulat című műsorba, melynek a végén az István, a király 25. jubileumi előadását adtuk elő, szintén az Papp László Sportarénában. Felfoghatatlan érzés 10-15 ezer ember előtt játszani. Ezt a kolozsvári előadásunk szárnyalta felül, mikor 55 ezer ember gyűlt össze miattunk.
Belekóstoltál a szépségversenyek világába is. Itt milyen tapasztalatokat gyűjtöttél?
Nagykőrösön második helyezett lettem, mikor érettségiztem 2004-ben, később aztán 2007-ben megnyertem az országos Hazánk szépe versenyt. Bár  nyertem egy kis betekintést, de hamar rájöttem, hogy ez nem az én világom.
A ballagáson Suba Lajos igazgató úrral és Szabó Nikolettel
Egy ideig voltál internetes TV hírolvasója is. Mennyire érezted magad otthonosan ebben a „szerepben”?
Érdekes volt, szerettem is. De egy idő után már nem fért bele az életembe. Talán majd később fogom tudni kamatoztatni ezeket a tapasztalatokat. Nem mondanék nemet egy esetleges saját műsorra sem.
A színpadon közönség előtt vagy egy stúdióban kamerák előtt jobb játszani? Melyik áll közelebb hozzád?
Két különböző szakma, két különböző kihívás, mindkettőnél másra kell odafigyelni, és emiatt természetesen megvan mindkettőnek a maga szépsége és hátulütője. Az előadást nem játszhatod újra, akkor, abban a pillanatban kell megszületnie a nézők előtt. Filmezés közben viszont nincs meg az improvizálás lehetősége. Mindig ugyanazt kell mondani és csinálni, különben nem tudják később összevágni a képeket. Ezért fontos mindent precízen megjegyezni.
Vannak szerepálmaid? Volt olyan szerep, amit nem vállaltál el?
Régen nem volt, de ahogy kezdek „idősödni”, azt mondanám, hogy Christine-t a Fantomból, és Rékát az István, a királyból még szívesen eljátszanám.  Amúgy nem volt még olyan szerep, amit nem vállaltam volna el. Inkább azért kellett visszautasítanom, mert esetleg konkurens csatorna. Legutóbb „A mi kis falunk”-ban lett volna egy szerep, amit Kapitány Iván, a rendező nekem szánt.
Szabadúszó vagy jelenleg?
Igen.
Pásztori Erzisvel a Jóban Rosszban című sorozatban
Milyen szerződés köt a TV2-höz, a Jóban Rosszban sorozathoz? Vannak fix kötelezettségeid ebből fakadóan?  Tudod meddig tart még a szereped?
Elvileg állandóra vettek fel a Csillagvirág Klinikára, úgyhogy még egy darabig megtalálható leszek a „nappalikban”. Hála Istennek a Térszínház és a TV2 nagyon jól tudják egyeztetni az elfoglaltságaimat, így nincs vitás helyzet abból, hogy épp hol kellene lennem.
Vannak lekötött fellépéseid a Music Szellectionnel, közben színházban is játszol? Vagy most csak a sorozat fér bele?
Igen, szép számmal jönnek a felkérések országszerte. Szerencsére ezeket is lehet egyeztetni.  Színház, szinkron, forgatás hét közben, fellépések pedig inkább hétvégén vannak. Ezt a felállást majd a Dr. Szöszi musical próbái fogják még tarkítani július második felétől, de már azt az időszakot is nagyon várom.
Legutóbb egy jótékonysági gálán láthatott a közönség fellépni. Mesélnél erről egy kicsit?
Az ADHD Magyarország Alapítvány keresete meg a Music Szellectiont még évekkel ezelőtt, hogy csatlakozna-e hozzájuk. Én először karácsonykor segítettem nekik, s most, mikor a gyermekek nyári táboroztatásának megkönnyebbítése volt a cél, nem haboztam elvállalni a feladatot.  Remek csapat jött össze most is. A fellépők között volt még  Pitti Katalin és Farkas Gábor Gábriel is.
Fontos számodra a jótékonykodás?
Igen, fontosnak tartom, hogy ha tudunk, akkor mindenképpen segítsünk, mert sosem tudhatjuk, hogy mi mikor szorulunk rá.
Karasznai Ágiként a Jóban Rosszban című sorozat szereplőivel
Hogy néz ki egy átlagos napod?
Teljesen kusza. Ha lefotóznám, nem is biztos, hogy bárki el tudna a naptáramon igazodni. De az az igazság, hogy én ezt a pörgést szeretem, és azt, hogy „zajlik” az élet mindenhol. Nem tudnék csak egy helyen lenni. Szerintem abba egy idő után belefásulnék.
Mennyire tudsz előre tervezni?
A hétvégi fellépéseket még csak-csak. De mondjuk a jövőhetemet már ne kérdezd, mert kb. fogalmam sincs. Mindig előtte 1-2 nappal derül ki, hogy mi lesz a feladatom. Ezt vannak akik bizonytalanságnak élik meg, én inkább pezsgésnek. De mondok egy távoli példát: szeptember 21-én megházasodik a bátyám. Ezen a napon van a színházi világnap, aminek a tiszteletére Elektrát kellene játszanom a Térszínházban, viszont emiatt, azaz miattam, áttették vasárnapra. Ám a Dr. Szöszi musical főpróbahete is akkor kezdődik, ahonnan emiatt 21-ről elengednek, de 22-én délelőtt már ott kell majd állnom a BOK csarnokban próbára készen. Csak „sajnos” bejött egy fellépés is a Music Szellectionnal délutánra… Szóval ilyenkor jön az újratervezés.
Mit üzennél a nagykőrösi gimiseknek?
A legfontosabb mondat, amit gyermekkoromban édesanyámtól tanultam, hogy: ”Kislányom, nem nekem tanulsz, hanem magadnak.” És ez így van… A tudás az, amit nem tudnak elvenni tőled és ez által gazdag leszel. Továbbá érdemes minél több téren fejleszteni magatokat, mert később az kamatostul visszatérül. Plusz egy olyan családias közösség részese lehetsz, amit még évek múltán is visszaemlegetsz majd, mint például én az énekkart vagy az SDG-t.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése