2017. november 11., szombat

Sportolni jó! - FUTÁS

Sportolni jó! sorozatunk negyedik részében a futást szeretnénk népszerűsíteni. A futás egy sport mindenkinek, ami nem igényel a futócipőn kívül más felszerelést,  és sosem késő elkezdeni. A futás kapcsolatot teremt az emberek között, hiszen futóruhában mindenki egyenlő. Szinte bárhol futhatsz: hegyen, völgyön, vízen át, a lényeg csak, hogy fuss! Kedvcsináló gyanánt Szőke Ármin egy pedagógust és két gimis diákot kérdezett futási szokásaikról.

Oszlánczi Andra (történelem - református hittan - média szakos tanár)

Miért pont a futás? Mi szerethető benne?
Azért választottam a futást, mert láttam egy filmet ("Fuss az álmodért!") és azután egyszer elindultam és beleszerettem. Azért jó, mert teljesen kikapcsol és "Futás után belemosolygok a világba." Szeretek futógépen futni és futópályán. Mindenkinek szívesen ajánlom, mert jót tesz a testnek és a léleknek. 2015-ben voltam életemben először futóversenyen, azóta minden évben néhányon, idén a tizedik futóversenyre jutottam el, és ami emellett igazi csoda, számomra is hihetetlen leírni, hogy már háromszor lefutottam a félmaratont (21 km). "Ami mögöttem van, azt elfelejtve, ami pedig előttem van, annak nekifeszülve futok egyenest a cél felé." (Filippibeliekhez írt levél 3,14)


Czira Tímea (10.a)

Milyen örömet találsz a futásban?
Két éve kezdtem el rendszeresen sportolni, futni. Az elején nem igazán szerettem, nem találtam benne örömet, aztán ahogy telt az idő egyre jobban kikapcsolt és talán az mondhatom, hogy egy éve nagyon nagyon megszerettem. Persze van olyan, hogy nincs kedvem menni, nehéz elindulni, de az érzés amikor lefutottam az aznapi távot az mindent kárpótol. Igazából a futás engem kikapcsol, ha előtte százezer gondolat kavarog a fejemben, a végére biztosan átgondolom az összeset és mindet rendezni tudom. Például egy fel órás futás nem mindig fél órának tűnik, hanem néha sokkal többnek. Ha ideges vagyok kifutom magamból a stresszt, és a tanulás után is nagyon jól kikapcsol. 

Kecskeméti Mercedes Benz Kupa (10 km)

Hol szeretsz futni? Szabadban vagy inkább gépen?
Futópadon kezdtem futni, aztán amikor jó idő lett a szabadban futottam, a házunk környéken a betonon. Régen nem szerettem kint futni, de ez is teljesen megváltozott, már zenét sem szoktam közbe hallgatni, mivel mindig történik valami, akár jön egy autó, egy ismerős, vagy csak éppen fúj a szél.

Mi kell a futáshoz? Hogy szeretsz futni, egyedül vagy párosan?

A futáshoz csak egy jó futócipő, és megfelelő ruha kell, ami lehet akár egy sima cicanadrág meg egy póló is. Semmi extra felszerelést nem igényel. Én egyedül szeretek futni, mivel engem az kapcsol ki leginkább, de azért néha barátnők is elkísérnek. Viszont van egy állandó futótársam, akit mindig viszek magammal, az én 1 éves kutyámat Negrot, aki mindig gyorsít a tempón.


Czira Ferenc (12.e)

Miért kezdtél el futni? Mi motivál a futás közbe? Mikor van időd rá?
Kézilabdázok, így elég sokat futunk. Már általános iskolás korom óta elég jó futó vagyok. Sok kisebb futóversenyen is voltam és nagyon jól kikapcsol, de persze ez mindenkinél más, nekem hatalmas akaraterőm van. Motiválni az szokott, hogy minél jobban, minél pontosabban és minél többet tudjak. Mindig a legjobbra törekszem, de mindig kell egy ember, aki miatt hajtok, hogy büszke legyen. Igazából szinte minden nap edzésem van, és ha épp nem megyek, akkor estefelé körülbelül egy órát futok, vagy egy kemény kondival pótolom.

Milyen versenyeken indultál?
Volt sok versenyem, a Petőfi futóversenyén szinte mindig ott voltam. De többet szerettem volna, így Kecskeméten egy Fighters run nevű akadályversenyen indultam, nagyon jó volt, izgalmas és nagyon nehéz. Aztán itt a gimiben atlétikában is meg tudtam mutatni mit tudok, sok jó eredményem is lett. Utoljára pedig a Spartan race-en voltam Szalánczi Péter tanár úr jóvoltából figyeltem fel rá, és nagyon jó eredménnyel 245 versenyzőből 92-ik lettem, elsőre teljesen elégedett vagyok magammal.

Akinek kedve támadt ezek után futni, 

az először nézze meg ezt a kezdőknek szóló videót!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése