2023. augusztus 21., hétfő

1.     nap Lindauban

Az utazás fáradalmait kipihenve napsütéses reggelre ébredtem Lindauban. Az átlagosnál gyorsabb tempójú és izgatott készülődés után a Dialoge Nyelviskolába indultam, ahol a mai napon kezdetét vette a nyelvfejlesztést és módszertani ismeretek bővítését célzó kurzus. Már az iskola bejáratában magyar szót hallottam, és rövidesen kiderült, hogy rajtam kívül még három magyarországi kolléga választotta ezt a képzési helyszínt. Persze, az anyanyelvünk használatát a kurzusvezetők kérésére mellőznünk „kell” a képzés időtartama alatt, hiszen egy nemzetközi közösség tagjai lettünk, ahol a kommunikáció alapja kizárólag a német nyelv, de a szívélyes kérést természetesen nem esik nehezünkre betartani.

A tájékoztató és a formaságok elintézése után megkaptuk az órarendet, és megismerkedtünk az egyik képzésvezető tanárunkkal, aki rövidesen a tanterembe szólított bennünket. Egy bemutatkozás keretében megismertem kurzustársaimat, megkaptuk a tankönyvet, és egy percet sem tétlenkedve bele is vágtunk a kitűzött tananyag teljesítésébe.

Az oktatás változatos munkaformák mentén folyt, az érdeklődés fenntartása ezáltal garantált volt. Dolgoztunk párban, csoportban, önállóan, a tanteremben, a nyelviskola előterében, a teraszon. A változatos és szórakoztató feladatokkal könnyen elrepült az idő, és a házi feladat feladása után a délután hátralévő részében szabadidő következett.

Ebédelni egy hangulatos étterembe tértünk be egy magyar, egy spanyol és egy cseh kurzustársammal. A kötetlen beszélgetés alatt a személyes vonatkozású témáktól a hazai nyelvoktatás helyzetéig sok minden szóba került.

A nyelviskola délutánra városnézést tervezett a számunkra, amelyen valamennyien részt vettünk. Remek idegenvezetőnk narrációja által betekintést nyertünk Lindau történelmének egyes eseményeibe, látványosságainak jelentőségébe.

Első állomásunk a várost jelképező kikötő volt, ahol megtekintettük az oroszlánt és a világító tornyot.

Röviddel azután, hogy a Bodeni-tó fölött járó Zeppelinről hallgattunk meg néhány információt, megjelent fölöttünk egy, aminek megörültünk. Mint kiderült, a jegyárak elég magasak, de idegenvezetőnk szerint kiváló alternatívája a Zeppelin Múzeum megtekintése a közeli Friedrichshafenben.

A kikötőből az óvárosba vezetett az utunk, ahol megcsodáltuk a gyönyörű városháza épületét.

A séta közben a további kirándulási lehetőségekről és a város különféle vendéglátóegységeiről kaptunk ajánlást. Megtekintettük a több, mint ezer éves Peterskirche épületét, ami Lindau és egyben a Bodeni-tó környékének legrégebbi temploma.

A kellemesen fárasztó városnézés után a holnapi viszontlátás reményében búcsút vettünk egymástól, és ismét szabadidő következett.

Egy igazán intenzív, de feltöltő nap után izgatottan várom a folytatást!