2023. augusztus 21., hétfő

 

0.    nap Lindauban

Már második napomat töltöm Németországban, és élvezem gimnáziumunk Arany út a jövőbe c. elnyert Erasmus+ pályázata kínálta lehetőségeket. Fárasztó, de nyugalmas vonatút után érkeztem meg tegnap késő délután Münchenbe, ahol rekkenő hőség, ám igazi nyári hangulat fogadott. Szerettem volna az itt tartózkodásom minden percét kihasználni, így a szállásomat gyorsan felkerestem, a szobámat elfoglaltam, lábaimat kinyújtóztattam, s már indultam is a müncheni óváros felfedezésére.

Pár perces sétával el is értem a Karlsplatzot, ahol a lenyűgöző szökőkútnál épp egy keresztyén dicsőítő csapat élő koncertje köré csoportosult a változatos korosztályú sokaság.



Tovább sétálva a St. Michael templomhoz érkeztem, ahol egy mise záró orgonajátékát csíptem el: az Áldjad én lelkem a dicsőség erős királyát kezdetű, 249. zsoltár dallama ismerősen csengett. 

Ezután megpillantottam a monumentális méretű Frauenkirchét, ahová szintén betértem egy kis időre. A müncheni katedrális két hagymakupolája sokunkat vonzott az épület felé, bár ez az egész sétáló övezetre elmondható.



Innen tovább sétáltam, lenyűgözően impozáns épületek és a legmodernebb bevásárlóközpontok között, s már a város főterén is voltam. Marienplatz méltán kötelező látványosság a turisták számára, hiszen a neogótikus városháza látványa több, mint pazar. Bár a torony órajátékát nem hallottam, a látványért mindenképpen megérte a fáradságot.

Útban a szállásomra visszafelé, még tettem egy kitérőt a közelben lévő botanikus kert felé, amit természetkedvelő lévén nem bántam meg.

Vasárnap utaztam tovább Lindauba, a képzés helyszínére. Münchentől nagyjából 3 óra hossza vonatút várt rám, míg leszálltam a gyönyörű Bodeni-tó partján fekvő Lindauban. 



A szállást elfoglalva szintén városnézésre szántam el magam. Felderítettem a képzés helyszínére vezető 20 perces sétaútvonalat, és élveztem a gyönyörű napsütést. A képzés Lindau-Inselen lesz, azaz a város szigeten fekvő részén. Meseszép látvány tárult utam során elém mind a tó, a zöld övezet, s a hangulatos épületek szépségét illetően.




A sétát követően visszatértem a szállásra, kicsit pihentem, majd ismét a sziget felé vettem az irányt, mert kellemes esti program gyanánt egy mozifilmre váltottam jegyet. Ezt a mozizást már akkor elterveztem, amikor a ceglédi mozi levette a műsorrendjéről a Barbie-t, amit pedig feltett szándékom volt megnézni. Nem bánom, sőt nagyon örülök neki, hiszen így felejthetetlen élménnyé vált számomra.



Remek két napot töltöttem eddig el, számomra mindig nagyszerű megtapasztalni a külföldi környezet újdonságát, kihívásait, sikereit. A pályázat keretében lehetőségem nyílik a nyelvet mindennapi helyzetekben használni, amitől igazán élővé és valósággá válik.

A tanári továbbképzés szorgalmas diákjaként készítem össze a holnap kezdődő képzésre a jegyzetfüzetem és a tollam, s remélem sok hasznos tudásra teszek majd szert a hét folyamán a németet idegennyelvként tanító tanárok nyelvi és módszertani tudását fejlesztő képzésen.

 

 Petró Emese

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése