2022. szeptember 29., csütörtök

 

Új tanév: új diákok, új tanárok a gimiben!

 

Mint az már hagyomány, az AJRG Media Team idén is elindítja az Új tanár a gimiben sorozatát, melyben iskolánk új tanárait mutatjuk be minden érdeklődő olvasónknak. Idén szeptemberben az Arany Gimiben kezte el tanári tevékenységét Czira Beáta, biológia-kémia szakos tanárnő. Bea néni elfogadta csapatunk felkérését, és válaszolt néhány kérdésünkre!

Mi ösztönözte a tanári pályára?

Viszonylag későn körvonalazódott bennem, hogy a tanári pálya felé orientálódok. Két fiatalabb testvérem van, tehát a segítő, útmutató gondolkodásmód soha nem állt távol tőlem. A gyakorlati időm alatt vált bennem teljesen biztossá, hogy jól döntöttem és ez az én utam. Jó volt látni tanítványaim fejlődését, és hogy megtalálom a diákokkal, kollégákkal a közös együttműködés lehetőségét, módját.

Miért esett a választása a biológia-kémia szakpárra?

Már általános iskolában is nagyon szerettem a biológiát. A növény-, állatvilág és az emberi szervezet megismerése mindig közelebb állt hozzám, mint például a humán tantárgyak. A biológia mellett a gimnáziumi éveim alatt kedveltem meg a kémiát. Szerencsémre a két tárgy kéz a kézben jár.

Hogyan viszonyulnak a diákok a bioszhoz, kémiához, hogyan lehet ösztönözni őket?

Talán ez a szakma egyik legnagyobb kihívása, az ösztönzés és motiválás. Sem a biológia, sem a kémia nem kötelező érettségi tantárgy, így a természettudományos tárgyakat tanító kollégákkal együtt kicsit nehezebb a dolgunk. Szerencsére az egyetemen sok hasznos fortélyt tanultunk, az én kreativitásom is sokat fejlődött. Igyekszem tehát minél több gyakorlati feladatot, kísérletet, videót, animációt felhasználni és beépíteni az óráimba. Nagyon örülök, hogy itt a gimiben a legtöbb tárgyi feltétel adott ahhoz, hogy minél színesebb, izgalmasabb és változatosabb kémia és biológia órákon vehessenek részt a diákok.

Hol tanult?

A Szegedi Tudományegyetem Természettudományi Karának osztatlan biológia- kémia tanári szakjára vettek fel az érettségi után és ott is szereztem diplomát.

Hogyan teltek az egyetemi évek?

Szokták mondani, hogy az ember életében az egyetemi évek a legszebbek. Én ezt csak alátámasztani tudom. Az első perctől kezdve beleszerettem Szeged városába, a hangulatba, a légkörbe. Nagyon élveztem az egyetemi élet adta szabadságot. Visszagondolva már megszépült minden nehezebb zh-hét, nehezebb félév. A mai napig nem tudtam véglegesen elszakadni Szegedtől, gyakran visszajárok.

Ha választhatna még egy tantárgyat, mi lenne az?

Ha választanom kellene a testnevelést választanám. Több szempontból is közel áll a biológiához, emellett én magam is szeretek mozogni, sportolni.

Jellemezze magát néhány szóban az alábbi témakörök mentén!

v  Jó tulajdonságok

Úgy gondolom, hogy a jó tulajdonságaim a segítőkészség, nyugodt, kiegyensúlyozott pozitív gondolkodásmód.

v  Kedvenc étel

Tészta, tészta minden mennyiségben és változatban.

v  Szabadidős tevékenység

Aktív mozgás akár szabadtéren akár teremben.

 

Köszönjük szépen az interjút!

Készítette: Majzik Gréta és Rácz Kata

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése