2020. október 29., csütörtök

 

Új tanár a gimnáziumban: Mihók Anikó

 

Az idei tanévtől újra nagy szeretettel köszöntjük Mihók Anikó tanárnőt gimnáziumunkban. Újra, hiszen Anikó néni pár évvel korábban már oktatott katolikus hittant a gimisek között, ám az élet más helyekre vitte őt az elmúlt tanévekben. Új tanár a gimnáziumban sorozatunk második interjúalanyával Rédei Zoltán (7.a) készített interjút.


Hol dolgozott az elmúlt években és hogyan alakult, hogy újra itt tanít a gimnáziumban?

Több mint húsz éve végzem a hitoktatói szolgálatot. Az első 10 évben Nagykőrösön dolgoztam. Akkor az Arany János Református Általános Iskolában és az Arany János Református Gimnáziumban (a mi sulinkban) és eleinte a város egyéb oktatási intézményeiben. Az elmúlt 11 évben Cegléden, a Református Általános Iskolában tanítottam. Nagyjából 3-4 éve alakult úgy, hogy több település, több iskolájában is hitoktatok. Ebben a tanévben került be ezek közé a gimnázium, mivel Kiss Attila hitoktató kollégánk már csak félállásban végzi ezt a szolgálatot és én kerültem a helyére.

Mik az eddigi tapasztalatai, hogy fogadták a diákok és a többi tanár? Milyen velük a közös munka?

Nagy öröm számomra, hogy újra itt taníthatok a gimnáziumban. A régi és az új kollégák is örömmel, szeretettel fogadtak. Támogatnak, tanácsot adnak, segítenek, ha esetleg arra van szükségem és természetesen viszonzom is ezt, amikor úgy alakul. Úgy gondolom, hogy nem a véletlen műve, hogy pont mi vagyunk együtt, hanem Isten ajándéka.

Ami a diákokat illeti, be kell vallanom, hogy kicsit izgultam, hiszen már régen foglalkoztam ezzel a korosztállyal, de eddig nagy öröm minden óra a fiatalokkal. Kedvesek, érdeklődőek és együttműködőek. Igyekszünk kölcsönösen figyelni Istenre és egymásra. Bízom benne, hogy ha lesznek is nehézségek, sikerül rajtuk túllendülni és közösen haladni az úton.

 

Tanárnőnek mi volt az iskolában a kedvenc és a „nem kedvenc” tantárgya?

Nagyon szerettem és élveztem a magyar irodalom és a történelem órákat. Hála Istennek mindig jó tanáraim voltak. Most is volt alkalmam, hogy Subáné Kis Anna tanárnő irodalom óráján részt vegyek, ami igazán jó élmény volt. Elő-előjöttek a régi irodalom órák emlékei. A történelem iránti érdeklődésem sem múlt el, így a történelem tanári diplomát is megszereztem és néhány éve tanítok is történelmet a nyársapáti általános iskolában. Nagyon élvezem. (Remélem, hogy a gyerekek is. :) Eddig úgy tűnik.) Ezeken kívül szerettem még az ének órát, testnevelést, biológiát, földrajzot. Ami viszont távol állt tőlem, az a kémia, matematika és a fizika volt, de azért azokban is igyekeztem helytállni. Felnőttként kicsit sajnálom, hogy ezekben vannak hiányosságaim. Persze sosem késő egy kis önképzéssel pótolni.

 

Mindig is tanár szertett volna lenni vagy volt-e valami más elképzelése?

Amikor nyolcadikos voltam és a továbbtanulás volt a középpontban, arra gondoltam, hogy magyar-történelem szakos tanár szeretnék lenni. A gimnáziumi évek alatt azonban ez háttérbe szorult, ezért a gépírás fakultációt választottam. Ez lett a választott érettségi tantárgyam is. Az érettségi után, a gépírással el is tudtam helyezkedni és dolgozni kezdtem. Csak évekkel később merült fel, hogy diplomát szerezzek. 2001-ben szereztem meg a hittanári diplomámat, majd néhány évvel később a történelem tanárit. Örülök neki, hogy a tanítás-nevelés lett a szolgálatom, munkám. Volt idő, amikor úgy éreztem, hogy jó lenne váltani, de ma már örülök neki, hogy Isten megtartott ezen az úton, maradtam ezen a pályán.

 

Miért választotta a hittan tantárgyat?

Ehhez néhány szót kell ejtenem magamról. Gyermekként megkereszteltek, de nem neveltek a keresztény hitben. A családunkból a nagymamám volt hívő katolikus. Egyszer egy nyáron át ő vigyázott ránk, vele imádkoztam először és jártam templomba. Ekkor 12 éves voltam. Mivel a családunk nem volt hívő, így támogatás híján, a hit és a hitélet háttérbe szorult. 22 éves koromban fordultam Isten felé és a debreceni Szent Anna templom (ma már székesegyház) közösségébe kezdtem járni. Ott ismerkedtem meg Jézus Krisztussal, a kereszténységgel. Az így felfedezett kapcsolat, életforma nagy örömet, tartalmat adott az életemnek. Arra gondoltam, hogy ezt szeretném megosztani másokkal is, másokat is jó lenne Jézus felé segíteni, megmutatni, hogy ő tud igazi, maradandó örömmel teli életet adni. Ez vezetett a hitoktatás felé. A mi szolgálatunk olyan mint a magvetés. Igyekszünk előkészíteni a szíveket, lelkeket - beleértve önmagunkét is - Isten igéjének, a hitnek, a vele való kapcsolatnak a befogadására, hintjük a “magot”, de az, hogy mikor fog gyökeret ereszteni, kihajtani és esetleg termést hozni, az már nem rajtunk múlik. A növekedést Isten adja.

 

Mit üzen azoknak a diákoknak, akik gondolkodnak a tanári pályán?

Tanárnak lenni hivatás, ajándék és másodsorban munka. Erre készülni azt is jelenti, hogy munkálkodjunk önmagunkon, mivel a szolgálatunk során az egész személyiségünkkel “dolgozunk”. Mit értek ez alatt? Nem elég az értelmünket pallérozni, a lelki-érzelmi intelligenciánkat is kell fejlesztenünk és természetesen a kapcsolatunkat Istennel is.

 

Mit tetszik csinálni a szabadidejében?

Sajnos ebből nincs valami sok. :( De azt igyekszem kihasználni. Egy időben sokat kerékpároztam, úsztam. Ehhez szeretnék visszatérni. Remélem, hogy sikerül. Szívesen nézek focimeccset. Vannak kedvenc csapataim is.

Amikor több időm van, szívesen varrok. Igyekszem magam készíteni a ruháimat. Ez kreatív tevékenység, aminek szinte rögtön látom az eredményét.

Ezen kívül, olvasok, filmet nézek, ha időm engedi nyelvet tanulok.

Nagy örömet jelent, ha tudok kirándulni és elmenni egy-egy állatkertbe. Az állatkert mindig jó kikapcsolódás. Akárhányszor voltál egy adott helyen, az állatok mindig tudnak újat mutatni, örömet adni. Sőt, ha figyelmesen közlekedünk az utcán, észrevehetjük a természet csodáit, megállhatunk megcsodálni a fákat, madarakat… Ezek mindennapi örömforrások.

Kedves Olvasó! Köszönöm az időt, amit ennek az interjúnak az elolvasására szántál. Legyen szép napod vagy estéd!

Üdv: Anikó (néni)

 

Rédei Zoltán


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése