Új
tanár a gimnáziumban: Szűcs Klára
Az idei tanévben iskolánk
közössége öt új tanárral, valamint két segédlelkésszel bővült. Új tanárainkat
bemutató sorozatunk első megszólítottja Szűcs Klára tanárnő, gimnáziumunk
egykori diákja, biológia szakos tanár.
A tanárnővel Biró Péter (9.b) készített riportot.
Miért döntött úgy, hogy visszajön ebbe az iskolába?2001-2005-ig
voltam tanulója az akkor Arany János Református Gimnázium és Diákotthon nevet
viselő iskolánknak. Azt hiszem túlzás nélkül állíthatom, hogy
életem legmeghatározóbb diákéveit töltöttem itt. Tagja lettem egy jó
osztályközösségnek, ahol a mai napig tartó, és 15 évvel az érettségi után bátran
mondhatom, hogy életre szóló barátságok szövődtek. 10-es
koromban a fakultáció kiválasztása során itt hoztam meg a végső döntést pályaválasztásomat illetően. És
itt lett mindennapjaim része Isten, és tűztem zászlómra és vittem magammal a Biblia üzenetét
bárhová is sodort az élet: "Ne félj, csak higgy!" (Márk 5,36), és
dúdolgattam magamban a 274. dicséretünket. Amikor Igazgatónő
megkeresett ezzel a felkéréssel nagyon meglepődtem,
ugyanakkor nagyon jól esett
és hatalmas megtiszteltetés volt
a számomra. Hosszú kihagyás után (évekig más területen
dolgoztam) végre lehetőséget
kaptam arra, amire 7 éves
korom óta vágyom,
taníthatok. Én ide már haza jöttem, és végre itthon
vagyok.
Milyen a viszonya a
kollégákkal?
Egy
maximálisan támogató, segítőkész
csapat tagja lettem, akik az első
pillanattól kezdve nagy-nagy szeretettel fogadtak. Az elmúlt 15
évben sokat változott a tanári kar összetétele, azonban néhány kollégám
egykoron tanárom volt. A felújítást követő takarítás jó alkalmat adott arra, hogy kötetlenül beszélgethessünk,
kicsit megismerjük egymást. Így már könnyebb volt nekivágni a dolgos
hétköznapoknak. Szeptember 16-án szembesítettek a ténnyel, hogy az új törvény
értelmében 2020. november 25-ig le kell adnom a portfóliómat. Kollégáim egyként
álltak mellém, és információkkal, ötletekkel, jó tanácsokkal, bátorító kedves
szavakkal segítik azóta is töretlenül elcsüggedt, zöldfülű kollégájukat.
Most
azt látom, hogy jelen helyzetemben annyira túlterhelt vagyok, hogy maximálisan
jó döntésnek érzem azt, hogy pályakezdő pedagógus nem lehet osztályfőnök. Azt hiszem pályakezdőként az órákra való felkészülés és az
iskola életébe való beilleszkedés kellő és elégséges kihívást jelent a legelhivatottabb pedagógus számára is. Azt azonban az igen csekély 1,5 hónapos
tapasztalatom után is egyértelműen látom,
hogy egy közösséggel, és a közösség minden tagjával
igazán bensőséges kapcsolatot csak egy osztályfőnök tud
kialakítani, amit a későbbiekben
én is szívesen
megtapasztalnék. Bár szeptember elseje óta az én szememben és
szívemben 155 gyermekem van (ennyi diákot tanítok), akikért megpróbálok minden
tőlem
telhetőt
megtenni.
Miért lett tanár?
Ez
messzire nyúlik vissza. Talán ott kezdeném, hogy én nagyon utáltam óvodába
járni. Az első 2 hónapban
megtapasztalt rossz élmények rányomták a bélyegüket a folytatásra,
ami az akkori törvények értelmében 4 év
"letöltendő" óvodát jelentett. Szüleimet aggodalommal töltötte el az
óvodával való kapcsolatom és félve tekintettek az iskolai évek elé. Az
iskolában eltöltött első nap után úgy mentem haza, hogy tanítónő szeretnék
lenni. Az iskola iránti vonzalmam minden megnyilvánulásomban megmutatkozott. Az
első iskolaévem során,
amikor először
megbetegedtem és azt mondta a doktor néni,
hogy nem mehetek iskolába, sírva fakadtam. Aztán jött közel 2 évtized az
iskolapadban, ami nagyon jó volt. Utána néhány évre kényszerpályára kerültem
(más területen dolgoztam), de mindig hevesebben vert a szívem ha egy iskola
mellett vezetett az utam. De ahogy azt jól tudjuk: "Kérjetek és
adatik" (Máté 7,7)
Hogy jön ki a diákokkal?
9.,10.,11.
és 12. évfolyamon is tanítok. Más élmény volt úgy belépni egy osztályba, hogy
ott már mindenki jól ismeri a másikat és csak én vagyok az új, és egész más egy
kezdő évfolyamban, ahol még csak formálódik a közösség és
mindenki keresi a helyét. Törekedtem arra, hogy az első órán a
bemutatkozás és a
beszélgetés kapcsán megismerkedjünk egymással és
oldottabb légkörben
kezdjünk hozzá az
adott tanévre ránk
szabott feladathoz. Az első dolgozatok és az
első témazárók fontos szakmai visszacsatolást jelentenek számomra, és ezt elemezve, mérlegelve
olyan irányba próbálom terelni a folytatást,
hogy még eredményesebb
legyen a közös
munka. Bízom abban, hogy az együtt töltött idővel arányosan nem csak szakmailag, hanem emberileg is még
jobban összecsiszolódunk és közelebb kerülünk egymáshoz.
Mi az eddigi véleménye, mik a
tapasztalatai?
Hálás
vagyok azért, hogy egy ilyen tiszta lelkű,
szerető közösség tagja lehetek az életem
során immáron másodszor.
Mik a tervei erre és az
elkövetkező tanévekre?
Szeretném
fejleszteni a szakmai tudásomat és módszertani ismereteimet. Szeretnék
elmélyülni a biológia azon területeiben, amelyekre eddig nem volt lehetőségem. Mindenekelőtt
azonban szeretném mindenkinek
megmutatni, hogy milyen csodálatos a természet és mindannyiunk felelőssége, hogy a még
megmaradt része fennmaradjon az unokáinknak
is. Érdekünk, hogy egészségünket megőrizzük és
kritikusan tudjunk tekinteni a bennünket
fenyegető veszélyekre, betegségekre. Én ehhez szeretnék kedvet teremteni és minden támogatást megadni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése