2024. október 7., hétfő

Angliai utazás

Szeptember harmadik hetén egy tartalmas utazáson vettünk részt az Arany János Református Gimnázium 33 tanulójával és kísérő tanárainkkal. A tartalmas hetünk helyszíne Bury St. Edmunds volt, ahova repülővel jutottunk el. A repülőút gyorsan és gördülékenyen telt el Orsi néni és Adél néninek köszönhetően. Londonba érkezésünkkor már várt ránk egy busz a nyelviskola jóvoltából. Fogadó családoknál töltöttük a hetet, akik kedvesen, meleg szívvel vártak minket. Kifejezetten hasznos volt ez, hiszen így családias környezetben is gyakoroltuk az angoltudásunkat, megismertük az angol konyhát, kultúrát és életmódot is. Úgy gondolom ezek mind felejthetetlen élmények maradnak.

Minden hétköznap két angol órán vettünk részt, ahol csoportokra bontva más országokból érkező diákokkal dolgozhattunk együtt. Az órákat tapasztalt tanárok tartották, játékos és kreatív feladatokkal. Kiejtésünk, nyelvtani tudásunk, szókincsünk is fejlődött. Délutánonként különböző programokon vettünk részt. Ezek a feladatok önbizalomnövelő és közösségépítő feladatok voltak. Interjúkészítés idegenekkel, fénykép készítése különböző emberekkel és különböző helyszíneken, közös bowlingozás a magyar csapattal. A délutáni programok után lehetőségünk volt felfedezni a várost a barátainkkal.

A kedvenc programjaink egyértelműen a cambridge-i és a londoni kirándulás volt. Cambridge-ben egy délutánt töltöttünk el, amikor is egy vezetett városnézésen vehettünk részt. Betekintést nyertünk a cambridge-i életbe, és több egyetemi épületet is megnézhettünk. A túravezetés természetesen angol nyelven folyt, így rengeteg új kifejezést is tanulhattunk. A sétálás közben sok régi városi legendáról halhattunk, amik nagyon szórakoztatóak voltak. A nap végén volt pár óra szabadidőnk is.

A hazautazásunk előtti napot Londonban töltöttük. A délelőtt folyamán a híres londoni látványosságokat nézhettük meg. Láttuk a London Eye-t, a Big Ben-t, de jártunk a Buckingham-palotánál is! Az utcán sétálva láttunk London számos szimbólumát, például a piros telefonfülkéket, a fekete taxikat, a díszkatonákat vagy a híres double deckereket. Szabadidőnk volt itt is, így alkalmunk nyílt szuveníreket és egyéb ajándékokat venni. London hangulata egészen más, mint Budapestté. Bár nagyváros, az emberek sokkal közvetlenebbek és segítőkészebbek.

Összességébe véve nagyon jól éreztük magunkat mindannyian. A szervezés jó volt, az órákat élveztük, a fogadócsaládok nagylelkűek és kedvesek voltak, a programokon sok új dologról tanulhattunk és megismerhettük Angliát.

Pap Ágota, Zombori Kira (12.a)