2019. január 28., hétfő

Interjú Mészáros Hermina biológia szakos tanárnővel

Meséljen egy kicsit a családjáról a gi-MI-blog olvasóinak!
39 éves vagyok. A Debreceni Egyetemen tanultam biológiát, később az Eszterházy Károly Főiskolán pedig kémiát. Két gyermekem van: Zsombor, aki 12 éves és Blanka, aki 8 éves. Szolnokon járnak kéttanítási nyelvű iskolába. Van egy macskánk, a neve Maffi. Igazából a lányomé, de mivel én etetem reggelente, így hozzám ragaszkodik a legjobban. 

Hogyan került tanárnő a gimnáziumunkba, mint biológia szakos tanárnő?
Palcsó Andrea tanárnővel 1998 óta ismerjük egymást. Együtt kezdtünk egyetemre járni és a sorsunk azóta nagyon hasonlóan alakult. Egyforma idős első gyerekeink vannak. Ő hívott ide, hogy dolgozzunk itt is együtt. 

Milyen érzés egy új iskolában tanítani, illetve mik tanárnő tapasztalatai eddig az iskoláról, tanárokról, diákokról?
Mint minden új helyen itt is bele kell rázódni. Mindenki és minden új, amiben meg kell találni a helyemet.  A tapasztalataim eddig nagyon jók. Mindenki mosolyog és segítőkész. Egyenlőre még ideges emberekkel nem találkoztam.

Mikor döntött úgy tanárnő, hogy a tanári pályát választja hivatásul?
Igazából az egyetemen még nem tanárnak készültem, de a gyakorló tanítás alatt megszerettem, és így ebben az irányban folytattam tovább.

Miért pont a biológiára szakosodott?
Ez azt hiszem nagyon könnyű kérdés számomra. Az emberi test és az összes élőlényé egy csoda. Mérnökök nagy gépekkel tudják csak azt megoldani, amit a szervezet egy öklömnyi  szervvel sokkal jobban tudja.

Tanárnő szerint milyen egy jó tanár?
Vidám, következetes és partnernek tekinti a diákokat. Nem vár el többet, mint amit ő maga is ad. De kevesebbet sem.

Mit tart magában fontosnak tanárnő?
Időben ott vagyok mindenhol. Sok jó ötletem szokott lenni, amiket meg is tudok valósítani és empatikus jellem vagyok.

Van vagy vannak-e tanárnőnek hobbija(i), és amenyiben igen mi(k)?
Sportolni szeretek. Hétvégente úszom a gyerekeimmel és a szüleimmel, a boldogságban is. Szívesen járok színházba, illetve Hooligans koncertre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése