2023. május 22., hétfő

 

Beszámoló az RTA Talentum Programjáról 

- biológia és kémia tantárgyakból -

 

Gimnáziumunk 11.c osztályának két tanulója vett részt az RTA által szervezett tehetségprogramon. A programon szerzett élményeikről írták:

Kovács Réka összefoglalója:

Ebben a tanévben egy rendkívül izgalmas és színes programban vehettem részt a Talentum Program jóvoltából. Négy alkalomból állt és mindegyik mást tartogatott. A szaktanárok türelmesek, segítőkészek és barátságosak voltak. Segítettek nekünk, diákoknak felkészülni a biológia emeltszintű érettségire különböző feladatok révén és ezt a tudást gyakorlati feladatokkal is elmélyíthettük. Például ellátogattunk a Semmelweis Egyetem Anatómiai, Szövet- és Fejlődéstani Intézetébe, ahol előadások és a múzeum érdekességei vártak ránk. Mikrobiológiai gyakorlatokat hajtottunk végre és gélt öntöttünk. Új eszközökkel is volt szerencsénk megismerkedni, amelyeknek használatát ott tanították meg. Összességében lehetőséget kaptunk arra, hogy a tanulásnak kicsit más oldalát ismerjük meg.

 



Szűcs Anna összefoglalója:

2023-ban lehetőségem nyílt arra, hogy részt vegyek az RTA Talentum programján. Én a kémiai program területén vettem részt, ami rengeteg új dolgot és élményt adott. Négy hétvégét vett igénybe, ami alatt számos előadást hallhattunk, intézményeket látogathattunk, illetve kísérletezhettünk és számolhattunk. Például megnézhettük a Miskolci Egyetem Műszaki Földtudomány Karát, valamint a Vízépszolg-94 Kft. vízvizsgáló laboratóriumát. Az én érdeklődési köröm a kémia és biológia, ezért ez a program számos dologban segítette további fejlődésem.

 

 

Szaktanárainknak, Bálint Zoltánnénak és Mészáros Herminának köszönjük az ajánlást! 

 

                                                                          Kovács Réka, Szűcs Anna

 

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése