2021. október 14., csütörtök

 

                                      

Gyakorló tanár a gimiben: Erdei Tamás

 



Új tanárjelöltet köszönthettünk idén az iskolánkban, Erdei Tamás Tanár Urat, aki jelenleg tanítási gyakorlatát tölti nálunk. Hozzá intéztünk egy pár kérdést a Média Team nevében.

 

Mi motiválta a döntésében, hogy tanár legyen, régi álma volt?

Eredetileg én katonának készültem, de később a családi okok miatt a laktanya helyett a katedra mellett döntöttem. A történelem szeretete és mások tanításának öröme viszont elkísért egészen gyermekkorom óta, így nem bánom, hogy végül tanár lett belőlem.

Szerette a tanító-/tanárképzőt?

Az egyetemi tanárképzésnek megvannak a pozitívumai és a negatívumai is. Mi nem a Tanítóképző Főiskolai Karhoz (TFK) tartozunk, hanem a Bölcsészettudományi Karhoz (BTK) és egy alapfokú történelem és magyar szakkal kezdünk a tanári szakmára irányuló kurzusok mellett. Összességében szerettem, de azért mindannyian, akik benne tanulunk látjuk a rendszer problémáit.

Mi volt az első benyomása a gimiről, amikor idejött?

Az, hogy rengeteget fejlődött, mióta én ide jártam. Számos terem, a termek felszerelése, az ablakok, a labdás terem, mind nagyon pozitív változás. Emellett sok új program is van, szinte minden héten van egy új program, amit választhatnak a történelem órám helyett… de persze csak egy vicc, számukra ez mindenképpen egy pozitív dolog és nagyon örülök neki.

Jól fogadták a munkatársai, új diákjai?

Hála Istennek mindenki jól fogadott. A diákoknak talán kicsit különös, hogy amellett, hogy nincs nagy korkülönbség, külsőre se nézek ki úgy, mint aki majd egy évtizeddel idősebb, mint ők. Egy kedves 10. osztályos tanuló meg is jegyezte, hogy „Úgy néz ki a Tanár Úr, mint egy végzős..”.

 Van valami szabadidős tevékenysége, hobbija?

Túl sok van. Én 16 éves korom óta rendszeresen futok, főleg akkor, ha a másik hobbim és kedvenc sportom a kézilabda nem része a napomnak. De szeretek gitározni, rajzolni, olykor-olykor verseket írok és ha esetleg van egy üres napom előszeretettel veszem elő az íjamat. Hirtelen ennyi jut eszembe.

Ha választhatna még egy tantárgyat amit tanítana, mi lenne az?

A sport nekem nagyon sokat segített az iskolai évek alatt, egyfajta rendszerességet és folyamatos testi és szellemi frissességet adott és ad a mai napig. Emiatt, ha lehetne én örömmel képezném magam tovább testnevelés tanárnak, hogy bebizonyítsam, ha néha kellemesen elfáradsz, milyen jó kikapcsoló ereje van.

Van háziállata?



Jelenleg a családnak közös állatai vannak. De van otthon egy golden retriever kutyánk és négy macskánk, akik közül az egyik egy séta alkalmával szegődött a sarkamba. Talán ő az, akit azt mondom, hogy az enyém, a mai napig rendkívül ragaszkodik hozzám.

 

 

 

Köszönjük a válaszait nagyon érdekes volt a beszélgetés!

 

Majzik Gréta-Rácz Kata

1 megjegyzés: